Klacht over de gemeente
Het kan zijn dat u ontevreden bent over de manier waarop uw aanvraag, melding of bezwaar is afgehandeld. Of over hoe u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. U kunt een klacht indienen.
Een klacht indienen
Gehighlighte tekst: Overlast zoals geluidsoverlast of parkeeroverlast of een onveilige situatie zoals losliggende stoeptegels, een verstopt riool, ongedierte of zwerfvuil geeft u door via de pagina Melding.
U kunt op drie manieren een klacht indienen:
- online via het klachtenformulier
- telefonisch, bel ons op (0478) 52 33 33
- schriftelijk: Gemeente Venray, t.a.v. het college van burgemeester en wethouders, Postbus 500, 5800 AM Venray
Wij hebben in ieder geval nodig:
- uw naam en adres
- de datum
- een omschrijving van de gebeurtenis of uw klacht
- de datum van de gebeurtenis
- uitleg over uw klacht
Vergeet niet uw brief te ondertekenen.
Gehighlighte tekst: U kunt geen klacht indienen over een genomen besluit. Bent u het niet eens met een genomen besluit? U kunt bezwaar maken.
Wat gebeurt er nadat we uw klacht hebben ontvangen?
- U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.
- We bekijken samen met u hoe we uw klacht kunnen behandelen. Vaak kan een klacht dan alsnog worden opgelost.
- Soms is het nodig dat een klachtbehandelaar uw klacht verder onderzoekt. U wordt dan voor een gesprek (ook wel hoorzitting genoemd) uitgenodigd. Degene waarover u klaagt kan hierbij aanwezig zijn. De klachtbehandelaar geeft na het gesprek een schriftelijk oordeel. Hiervoor is het nodig dat uw klacht schriftelijk en ondertekend bij ons ingediend wordt.
Nationale Ombudsman
Bent u niet tevreden over de behandeling van uw klacht door de gemeente? U kunt uw klacht aan de Nationale ombudsman voorleggen. Dit kan pas nadat de klachtbehandelaar een schriftelijk oordeel over uw klacht heeft gegeven.