Start vervolgproef live chat

Publicatiedatum: 
24 sep 2021
De gemeente Venray start maandag 27 september met het aanbieden van live chat op de website www.venray.nl. Via deze chat kunnen inwoners, op werkdagen tussen 09:00 en 13:00 uur, vragen stellen aan medewerkers van de gemeente. Na zes maanden stopt de proef en volgt een evaluatie.

Vragen stellen

Net voor de coronapandemie is een eerste proef met live chat gestart. Doel was het wegwijs maken van inwoners op de website en het vergroten van digitale vaardigheden. Uit de evaluatie bleek dat inwoners het fijn vonden een extra digitaal kanaal te kunnen gebruiken, dat ze tevreden waren over de ontvangen hulp en het feit dat ze snel en zonder wachttijd geholpen werden. Ook bleken de onderwerpen waarover klantvragen gesteld zijn zeer divers. Tijdens de vervolgproef beantwoorden medewerkers met veel verschillende kennis over gemeentelijke zaken alle vragen die via live chat gesteld worden. Het aantal medewerkers wordt, ten opzichte van de eerste proef, uitgebreid.
 

Verbeteren digitale dienstverlening

De website is een van de belangrijkste kanalen om met de gemeente Venray in contact te komen. Het verbeteren van de digitale dienstverlening blijft dan ook een belangrijk thema. In de vervolgproef live chat worden de eerder opgedane inzichten meegenomen en verder onderzocht. Na de proef volgt een evaluatie en wordt bekeken of live chat blijvend aangeboden wordt.

Dagelijks klanttevredenheid meten

De kwaliteit van de chatgesprekken wordt tijdens de proef dagelijks gemeten. Heeft u een vraag via de live chat gesteld? Dan ontvangt u na afloop van het gesprek via de chat een link naar een digitale vragenlijst met 2 korte vragen. Wij vinden het fijn als u deze vragenlijst invult. Uw antwoorden zijn anoniem en worden alleen gebruikt om de kwaliteit van de gesprekken via live chat te verbeteren en te evalueren.