Gemeente Venray introduceert 'Mijn Inkomen'

23 mei 2024
Algemeen

'Mijn Inkomen' is een makkelijk te gebruiken website voor mensen die een uitkering of minimaregeling ontvangen. Op deze website kunnen mensen gemakkelijk hun eigen gegevens bekijken, zoals hun uitkeringsspecificaties, contactpersonen en meer.

Wijzigingen makkelijk doorgeven

Inwoners kunnen hier direct wijzigingen in de eigen situatie doorgeven, zoals wisselende maandinkomsten of het wijzigen van de woonsituatie. Hiermee vervangen we complexe, langzame postprocessen en geven we inwoners op een betrouwbare manier direct inzicht in de eigen gegevens. 

"We zijn blij dat we 'Mijn Inkomen' kunnen introduceren als een moderne oplossing om het regelen van zaken rondom een uitkering te vergemakkelijken", zegt Martin Leenders, wethouder Sociaal Domein. "Met dit platform kan de inwoner informatie makkelijk zelf raadplegen, beheren en aanleveren." 

Ondersteuning

We moedigen iedereen met een uitkering of minimaregeling aan om van de website gebruik te maken. Voor degenen die hier ondersteuning bij nodig hebben, is hulp beschikbaar via instanties zoals het PLIV (Platform Lage Inkomens Venray) en de bibliotheek. Hier krijgen mensen begeleiding bij de overgang naar digitaal contact met de gemeente. Voor degenen die niet kunnen meegaan met deze digitale ontwikkeling, blijft de papieren route beschikbaar als een alternatieve optie. 

Informatie en handleiding

Inwoners van Venray met een uitkering of minimaregeling kunnen vanaf nu via DigiD inloggen op 'Mijn Inkomen' via de website van de gemeente Venray. Meer informatie en een handleiding vindt u ook op deze pagina.