Bestemmingsplan vastgesteld, ‘Buitengebied Venray 2010, herziening stoppers -en saneringsregeling (ronde 3)’

Burgemeester en Wethouders van Venray maken, gelet op de Wet ruimtelijke ordening, de ter inzage legging bekend van het, vaststellingsbesluit van het bestemmingsplan:

- ‘Buitengebied Venray 2010, herziening stoppers – en saneringsregeling (ronde 3)’ (NL.IMRO.0984.PHBP23001-va01)externe-link-icoon

Deze herziening van het bestemmingsplan ‘Buitengebied Venray 2010 en de herzieningen Buitengebied Venray, 2010, herziening regels’ (NL.IMRO.0984.PHBP15001) en ‘Buitengebied Venray, 2010, herziening locaties’ (NL.IMRO.0984.PHBP15002) heeft betrekking op de wijziging van de bestemming van de locaties die deelnemen aan of de stoppersregeling uit het Actieplanammoniak of de Saneringsregeling varkenshouderijen. Voor de locaties die deelnemen aan deze herziening is gezocht naar een nieuwe passende bestemming binnen de kaders van het moederplan.

De beroepstermijn is 6 weken en loopt van zaterdag 6 april t/m vrijdag 17 mei 2024.

Ter inzage

Het vaststellingsbesluit met bijbehorende stukken ligt vanaf de dag na deze publicatie ter inzage in het klantencontactcentrum gemeentehuis, Raadhuisstraat 1 in Venray. Gemeente Venray werkt op afspraak. Voor de inzage adviseren we u vooraf telefonisch een afspraak te maken. De stukken liggen voor u klaar op de gewenste datum en tijdstip. Er is dan ook iemand beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met het klantencontactcenter Venray via telefoonnummer 0478-523333.

Omgevingswet

Let op: Per 1 januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Bestemmingsplannen die voor 1 januari 2024 in procedure zijn gebracht worden nog afgehandeld via de oude wetgeving van de Wet ruimtelijke ordening. Om deze reden wordt er nog steeds gesproken over een bestemmingsplan in plaats van het omgevingsplan.

Beroep indienen

Tijdens de beroepstermijn kunt u beroep indienen tegen het bestemmingsplan en een eventuele aanwijzing bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag). 

Een beroepschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten:

-          de naam en het adres van de indiener

-          de dagtekening

-          een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht

-          de gronden van het beroep.

Gelijktijdig met het indienen van een beroepschrift kunt u – als onverwijlde spoed dit vereist – de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet eerder in werking totdat op het verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift.

Venray, d.d. 4 april 2024