Afhandeling meldingen klantgerichter en efficiënter

Publicatiedatum: 
9 jul 2019

De gemeente Venray werkt vanaf vandaag met een nieuw meldingensysteem. Dat zorgt ervoor dat we efficiënter worden in de verwerking, waardoor meldingen eerder in werkprocessen worden opgenomen. Daarnaast zorgt het systeem ervoor dat we klantgerichter gaan communiceren: als melder krijgt u een actieve terugkoppeling, zodat u weet wat wij met uw melding hebben gedaan.

Nieuw formulier

Met het nieuwe systeem zal het ook het uiterlijk van het meldingenformulier veranderen. We doen in het formulier op een iets andere manier uitvraag, waardoor het systeem de melding meteen bij de goede afdeling van de gemeente bezorgt. Daarnaast is het formulier helemaal AVG-proof, waardoor we minder gegevens van u zullen vragen.

Eikenprocessierups

Uiteraard krijgen we de afgelopen periode veel meldingen over de eikenprocessierups. De bestrijding daarvan verandert niet met de introductie van het meldingsformulier, de efficiëntie tussen melding en het werkproces wél. De gemeente kan niet alle nesten verwijderen en geeft daarom voorrang aan scholen, speeltuinen, zorginstellingen en woonwijken.